Sunday, July 31, 2011

Aku tahu apa yang terjadi..

Assalamualaikum.
Haii.
Guys.
How are you today?


First all, i am sorry if i broken into your heart really.. Aku dah lama tak update blog.. Sebab, aku tak ada cerita nak diceritakan.. Ha, ini aku ada cerita untuk sesiapa nak baca blog aku lah.. Tapi aku carita ini, aku bukanlah nak mengaipkan sesiapa dan nak salahkan sesiapa tau.. Hope YOU understand me.. Tapi korang mesti cakap:


korang: kau tahu apa?
aku: kau rasa?
korang: aku rasa, entahlah..
aku: aku tahu apa yang terjadi?
korang: apa kau tahu?
aku: aku rasa kau pun tahu apa yang aku rasa dan perlu tahu dan aku tahu..
korang: urm... hmm.. mmm...

Maaf if my teori aku tak betul.. Haha..

Urm.. Semester nie last bersama dengan korang (my beloved friends).. Tapi semester nie, juagak aku tahu apa yang terjadi.. Susah aku nak cakap.. Kalau korang nak tahu, apa yang berlaku nie dah kali ke-4 tau berlaku dekat aku.. Kenapa, sebab aku ada ramai kawan confirmlah aku ada banyak rahsia even pun seorang.. Tapi bila dah ramai kawan confirm ada yang tak puas hati.. Tapi kenapa mesti aku jadi orang tengah?


Aku jenis kawan semua orang tapi kalau pihak a dan pihak b tak nak berkawan or bertengkar.. Nak buat macam mana? Sebabnya aku yang tersepit tengah-tengah kerana aku tak tahu nak pilih pihak mana dan aku tahu banyak rahsia.. Dahlah aku tersepit tengah-tengah, lepas tu sibuklah pihak ke pihak nak tanya rahsia aku selama kini aku simpan.. Aku jenis kawan yang tak memilih kawan even pun kawan tu baik or jahat tapi aku tetap anggap kawan dunia akhirat dan aku tetap berdoa semoga kawan aku semua nie selamat di dunia dan diakhirat..


Ada baiknya berkawan ramai dan ada buruknya berkawan ramai.. Tapi yang peliknya, kemana aku pergi dan dengan siapa aku berkawan, aku mesti jadi orang tengah.. Aku pun tak tahu kenapa.. Tapi bila dah jadi macam tu, aku cepat-cepat tutup dan kunci mulut.. Sebab aku tak nak masuk campur hall korang even pun ada kenangena dengan aku walaupun sikit. (MAYBE).. Nasihat aku, hope korang selesailah baik-baik sebelum berpuasa nie.. Tapi jangan sebut nama aku sudalah ya.. Aku tegaskan, aku tak nak masuk campur, okay? 


p/s: Pape pun aku nak minta maaf jika ayat-ayat aku nie bikin korang panas je.. Tapi aku tak ada niat pun sakiti hati korang.. I AM SORRY! Dan aku nak ucap selamat berpuasa di bulan ramadhan al mubarak yang mulia.. Semoga kita sama-sama kumpul sebanyak mungkin pahala dan dapat mengiinsafkan diri kita dari segala kemungkaran.. Amin.. Papai.. Assalamualaikum.. Peace no war!!